מערכת הבלמים ABS


מערכת ABS באה למנוע מצב של נעילת גלגלים בזמן הבלימה דבר אשר גורם לרכב להיכנס להחלקה ואף לגרום לתאונה .

המערכת נשלטת על ידי מחשב אשר מקבל נתונים מחיישנים  שנמצאים בגלגלים ומודדים את מהירות הגלגלים, ומאפשרים למחשב לזהות מצב בו אחד הגלגלים או יותר נכנסים להחלקה, במצב זה המחשב יפעיל או יפסיק את הבלימה בכל גלגל וגלגל לפי הצורך, זאת אומרת במידה ושלושה גלגלים יסתובבו במהירות 50 קמ"ש בזמן הבלימה וגלגל אחד יסתובב במהירות של 20 קמ"ש תיכנס המערכת לפעולה ותפסיק את הבלימה בגלגל זה ותמשיך לבלום בגלגלים האחרים וזאת על מנת ליצור השוואת מהירויות ומניעת החלקה של גלגל  זה או אחר.

פעולה זו מבוצעת בצורת פמפום של מערכת הבלמים ונוצר עקב כך הרגשת פמפום בדוושת הבלם  שגורם להרגשת התנגדות חזקה בדוושה ורעש מסיבי של הפעלת המנועים של מערכת הABS, במצב זה אסור לנו לעזוב את דוושת הבלם אלה להמשיך ללחוץ על הדוושה עד לעצירה מלאה של הרכב. 

פעולה זו תקינה לחלוטין וחשוב שכל נהג יתנסה בה בצורה מבוקרת ולא בשעת חרום.


במקרה של תקלה במערכת או הפעלה של המערכת תידלק נורת אזהרה (ראה איור)

ABS brakes
 

את התקלה או את קוד התקלה ניתן לאבחן בעזרת מחשב דיאגנוסטיקה שבעזרתו ניתן לגלות את החלק הפגום. 

מומחים מעריכים שכ- 10% מתאונות הדרכים מתרחשות עקב נעילת הגלגלים, דבר הגורם להחלקה ולאיבוד ההיגוי על כלי הרכב.


נסיעה טובה ובטוחה

תגובות